Kennismaking en eerste indruk - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marlon Kleine - WaarBenJij.nu Kennismaking en eerste indruk - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marlon Kleine - WaarBenJij.nu

Kennismaking en eerste indruk

Door: Marlon

Blijf op de hoogte en volg Marlon

09 Januari 2014 | Kenia, Mombassa

Hoihoi,

Gisteren ben ik naar Dickson geweest, nadat we bij Onesimus (tehuis voor jongens van 13-18 van de straat) waren geweest en een paar jongens me hun verhaal hadden verteld. Echt bizar.

Bij Dickson heb ik me aan iedereen voorgesteld en even met de jongste kinderen gespeeld. Daar hoor je ook iedereens (van de housemoms) verhaal, heel leuk en indrukwekkend.
Ook hebben we mango's uit de boom gegooid, een boom omgehakt en chapati (soort pannenkoeken) geproefd.. Erg lekker! :)
Daarna heb ik de kleintjes (2/3 jaar) uit bed gehaald en meegeweest de iets ouderen (3-7) uit de primary school te halen.

Vandaag ben ik weer bij Dickson geweest (met de matatu.. Leuk was dat!) en wat langere tijd met de kinderen doorgebracht. Wel lastig dat ik geen Swahili spreek, maar ben al druk aan het oefenen! Ook heb ik gegeten daar. Net als gister ugali. Er zit niet zoveel smaak aan, maar je hoort het te eten met je handen en een wortelmix of bonenmix ofzo en dan is het al een stuk lekkerder ;)

Ook het over straat gaan vind ik heel leuk hier. Er is zoo veel te zien! Een jongen met een loopkar vol met hooibalen, koeien en geiten langs de weg, sloppenwijken, schreeuwende kinderen (omdat ze een blanke zien) enz. Kenia is echt een mooi land (wat ik tot nu toe gezien heb..)!

Morgen ga ik naar de nursery (kleuterschool voor kinderen uit de sloppenwijken), daar heb ik ook echt zin in! Ben benieuwd :)

Ooh, foto's komen later, die moet ik nog maken.
En klinkt ook wel stoer dat ik met 10000 shilling op zak loop :p (100 shilling is 1 euro..)


Volgende keer horen jullie meer.. Liefs




  • 09 Januari 2014 - 20:01

    Hanneke:

    Leuk, weer een berichtje op je weblog!
    Je hebt al veel meegemaakt in de afgelopen week.
    Blijf genieten!
    Liefs Hanneke

  • 09 Januari 2014 - 20:31

    Hanna:

    Wat leuk om weer wat te lezen! Klinkt echt als een heel avontuur al.
    Geniet ervan, en niet vergeten foto's te maken hé! ;)
    Liefs, Hanna

  • 09 Januari 2014 - 21:11

    Liesbeth Van Zuuk:

    Eindelijk zie ik wat van je leuk daar en zeker warm nu de groetjes van ons allen doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Marlon

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 7388

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Kenia

Landen bezocht: