Een nieuw begin is gemaakt - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marlon Kleine - WaarBenJij.nu Een nieuw begin is gemaakt - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marlon Kleine - WaarBenJij.nu

Een nieuw begin is gemaakt

Door: Marlon

Blijf op de hoogte en volg Marlon

22 Maart 2014 | Kenia, Nairobi

Hoog tijd om jullie weer eens te vertellen over mijn avonturen hier! Samen met 2 andere meiden, Sanne (vrijwilligster bij Shade) en Hanne (stageloper bij een school in Thika), ben ik nu lekker een weekendje aan het genieten in Nairobi. Heeerlijk om er weer even uit te zijn en ook heel fijn dat ik eindelijk weer eens internet heb! In Shade, het weeshuis waar ik nu verblijf, hebben ze geen internet (en de modum past niet in mij tablet..).

In de afgelopen weken is er ontzettend veel gebeurd weer. 3 weken geleden (alweer!) heb ik afscheid genomen van de Dicksonkinderen, nursery school kinderen en alle andere leuke mensen in Mombassa. Gelukkig niet voor lang; ik heb besloten om mijn laatste 2 weken in Kenia weer terug te gaan naar Mombassa. Daar hebben de kinderen dan vakantie (dagjes weg!), kan ik nog een dagje weg met m'n sponsorkindje en kan ik natuurlijk iedereen weer zien! Omdat ik dit al wist toen ik afscheid nam, was het afscheid niet zo heeel zwaar.. "See you" is beter dan "Goodbye"!

Na het afscheid heb ik een weekje vakantie gehad aan het strand samen met Sanne en Lianne. Zij verbleven al in Shade (2e weeshuis waar ik heen zou gaan) en wouden graag nog naar de kust, dus dit was ook gelijk een leuke manier om elkaar te leren kennen. Echt een topweekje was het! We hebben vooral strand gezien en een excursie dolfijnen spotten en snorkelen gedaan. Ook hebben we in het begin van de week een 'special offer' gehad van de manager van een luxe resort, dus dat was ook heeel fijn!

Op zaterdag hebben we dan de bus naar Thika genomen. In de bus besefte ik pas dat Mombassa echt wel mijn 'thuis' was geworden, dus het was echt raar om alles achter me te laten en een nieuw begin te maken..
Vanaf het begin was Shade ook echt heel leuk! De kinderen zijn wat ouder dan in Dickson, maar het voordeel van dat is dat ze (bijna) allemaal wel engels kunnen. In Shade word je ook wat vrijer gelaten in wat je doet, dus ben ik eigenlijk alleen 's avonds en 's nachts in Shade. Daarnaast ben ik aangenomen bij het plaatselijke openbare hospital en primaryschool voor mental challenged children. Ook ben ik nog van plan met een verpleegster mee te gaan naar de sloppenwijken.

De eerste dag in het hospital was echt heftig. Toen moest ik ook een paar keer gaan zitten om de waas voor m'n ogen even weg te laten zakken.. 2 mensen in 1 bed (die bijna doorkrakte van ouderdom), schreeuwende kinderen die door merg en been gingen bij het verschonen van hun 2 verbrande benen (hoorde je dan terwijl je bij een andere patiënt stond te helpen), een man die aangereden was door een motorbike en deze week overleden is en een man die op straat in z'n borst gestoken was.. Daarnaast hing er een stank die je niet wilt weten. Alles bij elkaar waren het heel veel nieuwe indrukken, maar heel bijzonder om mee te mogen maken!
In mijn tijd in Thika ga ik er 10 dagen heen, waar ik echt van ga genieten!!

Sanne heeft me deze week ook meegenomen naar een secondaryschool voor blinde kinderen en naar een school voor autistische kinderen. Ook heel bijzonder om te zien..

Nu ga we weer verder genieten van ons weekendje. Let's go to the waterpark!

  • 22 Maart 2014 - 11:27

    Hanneke:

    Leuk om ook je blogje weer te lezen! Geniet van je weekendje vrij!

    Liefs

  • 22 Maart 2014 - 11:30

    Joke Broos Van Hoogdalem:

    Hallo Marlon

    Wat een ongelooflijk verslag dat zal zeker diepe indruk op je gemaakt hebben.
    Zeker op jou jonge leeftijd kind toch wat een ellende is er op deze wereld he Marlon daar hebben wij hier in Nederland geen weet van dat moet je gezien hebben.
    Wij kunnen ons niet voorstellen dat je met zijn tweeen in 1bed ligt,Ali zegt dat ze ook zelf voor het eten en drinken moeten zorgen.
    Je zou zo al deze mensen mee willen nemen en een goed leven willen geven.
    Het is indd fijn dat je nog terug gaat naar Mombasa.
    Nou lieverd heel veel sterkte,en geniet ervan,ik ben beretrots op je.
    Love you Marlon

  • 25 Maart 2014 - 15:09

    Ton Van Leijen:

    Ha Marlon, mijn reactie duurde even omdat we hier met heel andere dingen bezig zijn (verkiezingen en afscheid van de politiek enzo). Je maakt wel wat mee zeg! Wat fijn dat je op jouw manier kunt meehelpen aan de basisbehoefte van mensen: overleven en gezondheid. Maar wat een contrasten ook binnen één stad of gebied. Toch ook wel fijn dat je ook ruimte hebt om je gedachten even op andere dingen te zetten. Geniet er maar van, het leven is één grote leerschool. We blijven je volgen. Gods zegen gewenst, en hartelijke groet!

  • 26 Maart 2014 - 18:40

    A. Van Der Horst:

    Lieve Marlon, wat een verhaal! Maar door alles heen, merk (lees) ik, dat je het daar toch heel fijn vindt.
    Fijn, dat je tussendoor weer even vrij hebt en wat van de omgeving kunt meemaken, o.a. Nairobi en ook
    dat weekje bij je vorige plek. Ja, dat hospital zal best heftig zijn! We wensen je veel sterkte daar met
    alles wat daar is en gebeurd. Een goeie tijd daar Marlon, we denken aan je! Veel liefs, opa, oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Marlon

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 7386

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Kenia

Landen bezocht: