Zwemlessen en knutselen - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marlon Kleine - WaarBenJij.nu Zwemlessen en knutselen - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marlon Kleine - WaarBenJij.nu

Zwemlessen en knutselen

Door: Marlon

Blijf op de hoogte en volg Marlon

28 Januari 2014 | Kenia, Mombassa

Next report..

Het engels praten gaat nu eigenlijk vanzelf, wat ik zelf nooit verwacht had.. Natuurlijk met een baggergrammar, maar de mensen begrijpen me :)

Van vrijdag tot gister ben ik weer in Dickson geweest. Zaterdag en zondag ben ik met wat oudere jongens en meiden gaan zwemmen. Erg leuk, maar het is heel moeilijk aan te leren bij pubertjes! Volgend weekend ga ik de wat jongeren meenemen.. Hopen dat dat wat beter gaat, maar daar heb ik wel vertrouwen in!
Zondag nadat we naar de kerk waren geweest kwam ook de kapper nog even langs. Alle kindjes in de wachtrij om hun hoofd weer kaal te scheren.. zonde vind ik het (en ze lijken opeens zo anders weer, dus weer namen leren)!

Vandaag ben ik weer naar de nursery school geweest. Daar zijn vind ik toch wel het allerleukst, omdat je er ontzettend veel voor de kinderen/school kan doen! In Dickson moet je soms bedenken wat je zou kunnen doen met de kids, daar hoef je in de nursery school echt niet over na te denken..
Vandaag heb ik met de kinderen leerspelletjes (o.a. blokkentoren bouwen, stokken op volgorde van lengte leggen en met houten letters woorden maken) gedaan en geknutseld.
In de nursery school gaat gewerkt worden met de montessorimethode.. m.b.v. hele simpele dingen (geverfde bierdopjes als kralen, gezaagde blokken hout als blokkentoren enz.) kunnen de kinderen op zelfstandige wijze heel veel leren. Vandaag hebben we al wat materiaal uitgedeeld en tot nu toe zijn we heeel tevreden met deze methode!

Morgen en donderdag heb ik weer een paar vrije dagen. Morgen ga ik naar het strand met Zoë en donderdag ga ik kijken in het weeshuis van Mirjam, een vriendin van Ria, in een dorpje naast Mombassa.


  • 28 Januari 2014 - 18:28

    Ton Van Leijen:

    Ha Marlon, dat klinkt weer goed! Moet je erg veel improviseren in de aanpak en didactiek, of heb je een aantal basisvormen achter de hand? Je noemt Montessori, dus daardoor vermoed ik iets. Het is voor ons in dit nu wat gure landje (paar graden boven nul, soms een schrale wind) wel wat incasseren als ik lees over 'even naar het strand gaan, zwemmen enzo." Geen last van muskieten 's nachts? Of gebrul van apen boven het dak van het huis? Maar misschien zijn dit domme opmerkingen van iemand die het land helemaal niet kent.En hoe gaat het daar in de kerk: bekende melodieën, of juist helemaal niet? (Vast geen Africa van Toto.....) Voor nu wens ik je weer sterkte en dat je maar veel mag leren en genieten. Hartelijke groet!

  • 29 Januari 2014 - 13:13

    A. Van Der Horst:

    Hoi Marlon, leuk je berichtjes te lezen! Straks kun je vloeiend engels spreken als je weer terugkomt.
    En het swahili lukt dat ook al een heel klein beetje? Dus het strand is daar super-mooi, daar is
    Katwijk niets bij? Succes met je zwemlessen aan de kinderen en ook op school!
    Voor nu veel groetjes, liefs en tot de volgende keer, oma

  • 29 Januari 2014 - 15:28

    Annemieke:

    Hey zussie,

    Mooi hoor! Misschien komt dat onderwijs er toch nog een beetje in. Vind je het leuk?
    Misschien toch maar de PABO? ;) haha
    Geniet ervan en wat sta je leuk op de foto met al die kinders. Leuk!

    Nou genietenn!!
    Lovee

  • 29 Januari 2014 - 19:37

    Willemieke:

    Hoi Marlon,

    Je hebt al heel wat beleefd lees ik. Bijzonder dat je dit doet. Ik hoop dat je daar nog een fijne tijd hebt. Je zult vast helemaal vol zijn van alles en heel veel ervaringen hebben opgedaan.

    Groeten van Willemieke Ubels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Marlon

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 7387

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Kenia

Landen bezocht: