paar daagjes verder - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marlon Kleine - WaarBenJij.nu paar daagjes verder - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Marlon Kleine - WaarBenJij.nu

paar daagjes verder

Door: Marlon

Blijf op de hoogte en volg Marlon

16 Januari 2014 | Kenia, Mombassa

Zooo, we zijn alweer een paar dagen verder..

Ik heb 4 nachten in Dickson geslapen, waar het water op was (en waar geen internet is), dus dat was wel even wennen..
Zaterdag en zondag was het lekker druk met alle kinderen thuis! Ik heb de kinderen leren kennen en lekker met ze gespeeld (en veeel aandacht aan ze proberen te geven, want dat komen ze hier echt te kort!) Zondag ben ik naar een heel klein kerkje geweest, maar ik verstond er niks van.. De voorgangster heeft me wel voorgesteld aan de andere 10 mensen die er waren en daarna beloofd volgende week een tolk voor me te regelen. Dan zal het wel wat leuker worden denk ik.

Maandag en dinsdag moesten de kinderen weer naar school. Die dagen ben ik lekker vroeg (5.00 uur) uit bed gegaan om de kindjes te wassen, aan te kleden en samen te ontbijten. Daarna is het een beetje saai zonder kinderen,maar gelukkig is het personeel daar ookheel gezellig om even mee te kletsen.

Nu zit ik weer bij Ria en Matheka thuis. 2 daagjes heb ik nu vrij. Gisteren heb ik lekker niks gedaan (lekker gelezen in het zonnetje) en vandaag ben ik even naar de Nakumatt (supermarkt) en citymall geweest.. O.a. een Swahili-leerboek gekocht, dus nu kunnen we echt beginnen met leren! Dan kan ik eindelijk het personeel verstaan dat gewoon allemaal swahili met elkaar praat (zou wel leuk zijn :))

Nu ga ik even eten en met Ria naar het 'drukke' centrum (Town).. Liefs,

  • 16 Januari 2014 - 12:57

    Annemieke:

    Nou zussie,
    Dat klinkt goed allemaal..
    En weet je inmiddels al of je kan skypen?
    Have fun!!
    XXXX

  • 17 Januari 2014 - 12:29

    Aletta Steenbergen:

    Hoi Marlon,
    Fijn dat je ons op de hoogte houdt via de weblog. Dat vinden we leuk.
    Jammer dat je de taal niet spreekt van de mensen daar. Kun je je daar verder met Engels een beetje redden? En de kinderen? Praten met handen en voeten of leren zij Engels daar?
    Hoe is de temperatuur nu?
    Heel veel succes en plezier. We zien uit naar het volgende berichtje.
    Groeten namens alle steentjes hier.

  • 18 Januari 2014 - 14:23

    Timon:

    stom dat je er zo vroeg uit moet joh!

  • 19 Januari 2014 - 19:25

    Jan En Janny Harsevoort:

    Hallo Marlon!
    Leuk een berichtje van jouw te lezen. Ik sprak je vader even uit de kerk.
    We hadden een fijne dienst.
    Het ging over Handelingen 11vs. 1tot27 en Petrus2, vs. 1tot 10.
    Fantastisch om bij Christus te horen en mee te mogen werken aan Zijn Werk
    Wij bidden voor je dat je dat daar ook mag ervaren in dat verre land.
    Dat de Heer er bij is en je sterkt in alles wat je doet.
    Ook in je moeilijke momenten.
    Heel veel plezier en het ga je goed hoor.
    daaaaag.

  • 21 Januari 2014 - 17:08

    Willy Westerman-Bol:

    Leuk, Marlon om weer even iets te horen. Succes met het leren van de 'voer'taal.
    Wat is de leeftijd van de kinderen ongeveer? Slapen ze in een slaapzaal of allemaal apart.
    Geniet er van. Groetjes vanuit een grijzig Wezep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Marlon

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 7379

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 05 Mei 2014

Kenia

Landen bezocht: